۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۵۶۹۹۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی:

خائنان به کشور در زمینه اقتصادی محاکمه شوند| مسؤولان فراجناحانه برای برون رفت از مشکلات راهی پیدا کنند

معاون جامعه مدرسین با بیان این که مدیران نباید به فکر تسویه حساب جناحی باشند، گفت: مدیران باید تجربیات خود و کارشناسان از هر جناح را به کار گیرند و راهی برای برون‌رفت از این وضعیت اقتصادی پیدا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وضعیت کنونی اقتصاد کشور را به جنگی تمام عیار تشبیه کرد و گفت: وقتی صدام به کشورمان حمله کرد و چهار استان کشور را اشغال کرد مردم کاملاً متوجه بودند، از این رو همگی در دفاع از کشور برخاستند، اکنون نیز مردم یک صدا و با وحدتی مثال زدنی باید حس کنند که در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و برای دفاع از کشور از جای خود برخیزند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آمریکا در پی آن است که تمام مشتریان نفت ایران را در هر جای دنیا با ابزارهای مختلف تهدید یا تطمیع کند تا ارتباط خود با ایران را قطع کنند؛ در قواعد اقتصادی همین مقدار که اعلام کنند برای نخریدن نفت ایران فشار می‌آوریم بازار نفت ایران سقوط می‌کند؛ لازم نیست که تحریم اعمال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: همه کشورها به دنبال منافع خود هستند، در نتیجه در معاملاتی که تزلزلی وجود داشته باشد و آینده‌ای بی‌ثبات را برای آن متصور باشند وارد نمی‌شوند؛ بویژه در بازار نفت که قراردادها طولانی مدت است، یعنی امروز برای تحویل سه ماه آینده قرارداد بسته می‌شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت در جامعه گفت: حتی برخی افراد تحصیل‌کرده و مدعی دیانت در داخل ایجاد اختلاف و تسویه حساب سلیقه‌ای و جناحی می‌کنند؛ الان دشمن به دنبال به هم ریختن اوضاع داخلی کشور است؛ دشمنان به دنبال در تنگنا قرار دادن مردم و وارد شدن مردم به حالت اعتراضی هستند تا در گام بعد ایران را تجزیه کنند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی ایران تجزیه شود دیگر اصلاً بحث از من و شما نخواهد بود؛ بنابراین اکنون باید این بحث‌ها را کنار بگذرایم و هیچ کس نباید به تجزیه ایران رضایت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: از طرف دیگر هم مدیران هم نباید به فکر تسویه حساب جناحی باشند؛ مدیران ما باید تمام تجربیات خود و کارشناسان کشور از هر جناح را به کار بگیرند و راهی برای برونرفت از این وضعیت پیدا کنند. این مسائل حل شدنی است و در طول این چهل سال بارها وضعیت ارز چنین نوساناتی را تجربه کرده است.

وی حرکت وزارت بهداشت در اطلاع رسانی به مردم درباره موجودی داروی داروخانه‌ها و قیمت آن‌ها را ستود و افزود: این کارها التهاب را در مردم از بین می‌برد.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: هر کس به اقتصاد این مملکت خیانت کرده است باید پای میز محاکمه پاسخ دهد؛ همچنین امروز باید آرامش را به مردم برگردانیم./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات